Sunday, 9 February 2014

Saturday, 14 January 2012

ganu kite~

TERGAMAKKAH KORANG ???

Kalau korang berada di tempat brader tu, sanggupkah korang makan dengan selambanya macam dekat atas ni? Kalau nasihangit tak nak share pun, nasihangit akan berhenti makan, dan bagi duit untuk diorang beli makanan. ;)

Friday, 13 January 2012

Karangan Budak Sekolah Rendah Yang Menyeramkan

Sila jangan terkejut baca karangan budak sekolah rendah ni ok. 
  

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar.

Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garpu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!".

Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri di bawah jambatan.

Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat laporan ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati...

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati...




Lawak Samy Vellu|Tolong Jangan Gelak!


Kita semua tau pada 6 hb Disember 2010 yang lalu, Datuk Seri S. Samy Vellu secara rasminya dah lepaskan jawatan sebagai presiden MIC. Beliau mengambil alih pucuk pimpinan parti pada tahun 1979 lepas kematian presiden keenam Tan Sri V. Manickavasagam dan dah pegang jawatan sebagai presiden MIC selama 31 tahun. Pergh!!Lama sungguh..

OK la...Apa yang best mengenai beliau ni adalah terkenal dengan dialog Bahasa Melayu yang agak tunggang-langgang, lucu dan jugak kelakar. Lepas ni tak dapat dah cari pengganti yang sama macam dia kan...^_^. Antara dialog ataupun ayat yang boleh kita gelak guling-guling sampai berbuih mulut korang boleh baca kat bawah:

  • Samy Vellu komen tentang pos laju. “Besok kirim, hari ini juga sampai”
  • Dalam interview di TV, dia ingin meluahkan perasaan malunya. “Ini perkara sangat memalukan saya dan kemaluan saya sangat-sangat besar”
  • Dalam satu ceramah, “Kita akan bina satu jambatan untuk orang-orang kampung di sini”. Tiba-tiba seorang pakcik menyampuk “Tapi kita takde sungai, buat apa bina jambatan??” Dato Seri dengan bangga membalas “Kalau takda sungai, kita bina sungai.”
  • Semasa krisis air “Semua orang diminta jangan buang air!”
  • Dato Seri komen pasal orang marah tol naik “Toll naik sikit, banyak marah saya. You orang ingat semua ini tol saya punya bapak punya kah?”
  • Komen pasal isu masalah sosial “Orang-orang muda sekarang banyak suka hisap dade“ Dade = Dadah
  • Sempena kempen derma darah “Marilah kita semua menderma dare” 
  • Semasa kes Al Arqam di kemuncak “Saya gumbira bahawa didapati tiada pemuda MIC terlibat dalam kes Arqam”
  • Mengenai kepulangan Dr Sheikh Muzaffar, angkasawan negara pulang ke bumi “Kita rasa bersyukur kerana angkasawan kita yang telah meninggal dunia selama 10 hari telah selamat dikebumi”
  • Di sebuah majlis perasmian bangunan “Tuan-tuan dan puan-puan, saudara mara (sepatutnya saudara-saudari), sesudah semua orang makan kenyang, sekarang kita mempersilakan Datin Paduka Rafidah Aziz naik ke pentas untuk membuka kain“
  • Dato Seri komen tentang orang pergi ke bulan "Bagi saya, ini adalah satu pembaziran atas duit rakyat. Kita sepatutnya tidak hantar mereka ke bulan, tapi hantar mereka pergi matahari. Barulah USA, Russia respect sama kita. The jounalist replied "Tapi Dato Seri, matahari kan panas, macam mana mahu pergi?". Dengan cool nya Dato Seri reply "Itu pasal la u takda jadi menteri, saya sudah lebih 30 tahun jadi menteri, saya mesti ada penyelesaian. Kita jangan pergi siang, banyak panas. Kita pergi malam, baru ada sejuk"


OMG!!!Help Me Please!!!Tolong!!!


undertaker

Pengusti terkenal wwe "undertaker" pun tahu hormat ulama meskipun berlainan agama dan kepercayaan...Malangnya ada segelinitir masyarakat ISLAM sendiri menghina para ulama..Nauuzubillah...

Thursday, 12 January 2012

tips mengelak dari beri nombor telefon











Kisah Masuk Islam-nya Seorang Dokter Amerika Karena Satu Ayat Al-Quran..

Beberapa tahun yang lalu, seorang teman bercerita kepadaku tentang kisah masuknya seorang dokter Amerika ke dalam Islam. Dari apa yang kuingat dari kisah yang indah ini adalah : Kisah ini terjadi pada salah satu rumah sakit di Amerika Serikat.
Di rumah sakit tersebut, seorang dokter muslim bekerja dengan keilmuan yang sangat baik, sehingga memberi pengaruh besar untuk mengenal beberapa dokter Amerika. Dan dia, dengan kemampuan tersebut mengundang decak kagum mereka. Diantara para dokter Amerika ini, dia mempunyai satu teman akrab yaitu orang yang memiliki kisah ini. Mereka berdua selalu bertemu dan keduanya bekerja pada bagian persalinan.
Pada suatu malam, di rumah sakit tersebut terjadi dua peristiwa persalinan secara bersamaan. Setelah kedua wanita itu melahirkan, dua bayi tersebut tercampur dan tidak ada yang mengetahui masing-masing pemilik kedua bayi yang berjenis kelamin laki-laki dan perempuan itu. Kerancuan ini terjadi disebabkan kecerobohan perawat yang seharusnya dia menulis nama ibu pada gelang yang diletakkan di tangan kedua bayi tersebut. Dan ketika kedua dokter tersebut tahu bahwa mereka berada dalam kebingungan; Siapakah ibu bayi laki-laki dan siapakah ibu bayi perempuan, maka dokter Amerika berkata kepada dokter Muslim,
”Engkau mengatakan bahwasanya Al-Qur’an telah menjelaskan segala sesuatu dan engkau mengatakan bahwasanya Al-Qur’an itu mencakup semua permasalahan-permasalahan apapun. Maka tunjukkanlah kepadaku cara mengetahui siapa ibu dari masing-masing bayi ini..!!”
Dokter Muslim itupun menjawab,
”Ya, Al-Qur’an telah menerangkan segala sesuatu dan akan aku buktikan kepadamu tentang hal itu. Biarkan kami mendiagnosa ASI kedua ibu dan kami akan menemukan jalan keluar.”
Setelah nampak hasil diagnosa, dengan sangat percaya diri dokter muslim itu memberitahu temannya si dokter Amerika, siapakah ibu sebenarnya dari masing-masing bayi tersebut…!!!! Dokter Amerika itupun terheran-heran dan bertanya, ”Bagaimana kamu tahu?”
Dokter Muslim menjawab
”Sesungguhnya hasil yang nampak menunjukkan bahwasanya kadar banyaknya ASI pada payudara ibu si bayi laki-laki dua kali lipat kandungannya dibanding ibu si bayi perempuan. Perbandingan kadar garam dan vitamin pada ASI si ibu bayi laki-laki itu juga dua kali lipat dibanding ibu si bayi perempuan.”
Kemudian dokter muslim tersebut membacakan ayat Al-Qur’an yang dia jadikan dasar argumen dari jalan keluar itu,
”Bagi laki-laki seperti bagian dua perempuan.” (QS. An-Nisa:11)
Dan setelah mendengarkan dokter Amerika itu arti ayat tersebut, dia jadi bengong, dan dia menyatakan keislamannya secara spontan tanpa ragu-ragu. Subhanallah, Maha Suci Allah Robb semesta alam.
Diambil dari : Kolom Kisah Teladan, Majalah Qiblati |Vol.01/No.4/ Desember 2005 | Dzulqa’idah 1426 H.